Ilus. Owl Illustration Agency

– Obietnica modelu subskrypcyjnego jako formy współdzielenia i ograniczenia kosztów klimatycznych może przestaje już funkcjonować, przestaje się sprawdzać. Wiąże się to również z tym, że my dzisiaj chcemy przede wszystkim doświadczać, a nie posiadać. To jest termin, który mi się kojarzy tylko z agencjami reklamowymi, które przecież nie sprzedają produktu, tylko sprzedają doświadczenie. Nie sprzedają Coca-Coli, tylko sprzedają udane święta. – mówi Marta Zinkiewicz w ostatnim odcinku podcastu 26. Piętro.

Co miesiąc z naszego konta ściągane są pieniądze za najróżniejsze subskrypcje. Oprócz usług w zasadzie obowiązkowych, takich jak Netflix i Spotify, wiele z nas ma wykupiony dostęp do jeszcze kilku innych serwisów streamingowych. Na subskrypcjach cyfrowych się jednak nie kończy. 

Model subskrypcyjny zyskuje popularność w kolejnych branżach. Czy to jedynie kwestia preferencji pokolenia Z?



W najnowszym odcinku podcastu 26. Piętro rozmawiamy o różnicy między dostępem a własnością. Różne formy subskrybcji zaczynają być wykorzystywane w branżach, w których do tej pory dominowało posiadanie na własność. Równocześnie wiele czynników sprawia, że obecnie nie chcemy, albo nie możemy sobie pozwolić na zakup na własność.

Współczesne kryzysy skłaniają nas częściej ku formach subskrypcji czy wynajmu. Ekologiczny sprawia, że zwracamy uwagę na mniejszy koszt energetyczny współdzielenia; Ekonomiczny sprawia, że zamiast dokonać jednorazowego zakupu, wolimy rozłożyć go na comiesięczną opłatę za dostęp; Polityczny zniechęca nas natomiast do posiadania niektórych produktów na własność. W końcu, dlaczego miałbym chcieć kupować mieszkanie, skoro codziennie widzę zdjęcia zbombardowanych bloków?

Popularność dostępu do towarów, katalogów i usług może wynikać również z mody. Młode pokolenie rezygnuje z posiadania na własność, zwracając uwagę nie tylko na koszty klimatyczne, ale i poczucie niezależności. Jawnie występuje również przeciwko konsumpcjonizmowi.

W Podcaście 26. Piętro usłyszysz rozmowy z ekspertkami i innowatorami, którzy nadają kierunek postępowi. Ich perspektywa pozwoli Ci zrozumieć zmieniający się świat technologii, pracy, biznesu i kultury. Szukamy odpowiedzi na pytania dotyczące rozwoju miast, zmian w relacjach społecznych i wpływie technologii na nasze życie. 

Zostaw komentarz

Polecamy:

Podcast #8: Sztuczne człowieczeństwo. O budowaniu relacji z AI

Tygodnik #15: Okulary Orion i ksiądz GPT z Poznania

Jak Hot or Not zapoczątkowało współczesny internet 26 Piętro

Na początku było Hot or Not

Pogrzeb i wesele. Powódź i sztuczna inteligencja

Jak wyobrażasz sobie życie? O sile nawyków

Jak wyobrażasz sobie życie? O sile nawyków

Tygodnik #4: Okłamywanie AI, rosyjska dezinformacja i jak udowodnić, że istniejesz

Tygodnik # 14: Ostatni egzamin ludzkości

Tygodnik #9: Przeceny w metawersie, wpadka Google i AI w rękach Polek

Tygodnik #13: Komputer nauczył się matmy, a miliarder wyszedł na spacer

Unabomber powraca. Co w Tedzie Kaczynskim widzi internet?

Powrót Unabombera 

Podcast #7: Jak być eko w internecie?

Podcast #7: Jak być eko w internecie?

Tygodnik

Tygodnik #12: Więzienie przyszłości, kosmiczny spacer i IFA 2024