
“Środa w TS” – rozwój, zabawa i networking [RELACJA]
“Środa w TS” to otwarte cykliczne szkolenia organizowane przez Fundację Twój StartUp w różnych oddziałach na terenie Polski. To okazja do zdobycia nowej wiedzy bezpośrednio od praktyków biznesu i poszerzenia sieci kontaktów. Poznaj opinie uczestników spotkania w Warszawie i dowiedz się, jak było.

16 lipca odbyło się szkolenie “Środa w TS” w Warszawie, w budynku Atlas Tower pod adresem Aleje Jerozolimskie 123A.
W godzinach 16 – 18 odbyły się konsultacje z Martyną Włodarczyk, specjalistką ds. rozwoju Startupów i Andrzejem Skrymińskim, analitykiem. O godzinie 17:00 zaczęła się część szkoleniowa. Uczestnicy mieli do wyboru jedno z trzech spotkań.
O czym warto pamiętać przy zawieraniu umów?
Klaudia Judzewicz poprowadziła szkolenie “Umowy bez tajemnic: jak czytać między wierszami i nie dać się oszukać”. Czy da się opowiadać o aspektach prawnych interesująco i zrozumiałym językiem? Zdecydowanie tak. Było merytorycznie, ciekawie i z anegdotami. Już wiemy, że przy zawieraniu z kimś umowy adres zamieszkania może być niewystarczający i lepiej pobrać też pesel.
“Moje szkolenie dotyczyło umów. Uważam, że jest to bardzo potrzebna wiedza, szczególnie dla osób, które prowadzą biznesy. Oczywiście najlepsze oko do takich umów ma prawnik, jednak moje szkolenie dotyczyło popularnych kruczków prawnych, o których warto pamiętać. Wspomniałam jak prawidłowo stworzyć komparycję umowy, przedmiot umowy, cenę, terminy wypowiedzenia” – mówi prelegentka Klaudia Judzewicz.
“Właściwie prędzej czy później każdy z nas zawiera jakąś umowę, dlatego warto wiedzieć, jak nie wpaść w pułapki czy jak wybrnąć z niekorzystnej umowy. Podałam też parę przykładów dotyczących elementów sądowych czy procesowych, o których na ogół się nie myśli przy zawieraniu umowy. Starałam się przedstawić moim słuchaczom wszystkie możliwe konsekwencje związane z umowami” – dodaje prelegentka.
Jedna z uczestniczek podsumowała szkolenie następującymi słowami: “Bardzo pozytywne doświadczenie, pani Klaudia profesjonalnie opowiedziała o zawieraniu umów. Mam nadzieję, że w przyszłości wykorzystam tę wiedzę we własnym biznesie, a teraz na pewno jako konsument. Zapamiętam sobie, że kontrahenta zagranicznego można sprawdzić w rejestrze przedsiębiorców zagranicznych”.
Podcast – narzędzie do budowania marki osobistej
Kamila Tokarska poprowadziła warsztat “Zbuduj markę osobistą, zanim zrobi to ktoś za Ciebie – podcast jako narzędzie”. Poza wiedzą były ćwiczenia w podgrupach i solo. Każdy miał też okazję przygotować zwiastun do swojego podcastu. Ale po co mi podcast? – pomyślisz. Do pokazywania siebie w internecie na swoich zasadach, zamiast być postrzeganym przez innych na podstawie losowych wpisów z Google’a.
“Za nami warsztat, w którym uczestnicy zanurzyli się w świat podcastu jako narzędzia świadomego budowania marki osobistej. To był intensywny czas refleksji, rozmów i działania. Zaczęliśmy od najważniejszego pytania: jak chcesz być postrzegana/postrzegany — nie przez przypadek, ale z intencją? Podczas ćwiczeń indywidualnych i pracy w parach uczestnicy: rozpoznali, jak są dziś widoczni w sieci, nazwali, jak chcą być odbierani, przeszli przez proces dopasowania pomysłu na podcast do swojej tożsamości, misji i wartości” – mówi prelegentka Kamila Tokarska.
“Efekt finalny? Pomysł na zwiastun podcastu, który komunikuje markę osobistą z mocą i spójnością, opowiada historię, zamiast sprzedawać, ustawia ton głosu, kierunek i intencję na przyszłość. Bo podcast to nie tylko medium. To megafon Twojej marki. A marka osobista to nie logo — to wrażenie, które zostawiasz po sobie w czyjejś głowie i sercu. To, co mówią o tobie, gdy wychodzisz z pokoju” – podsumowuje prelegentka.
Po szkoleniu uczestnicy mieli okazję zadać pytania prowadzącej. A jakie wrażenia zostały po? “Fajnie, że to nie był tylko wykład, było sporo ćwiczeń. Prowadząca była pełna pasji do tematu. Podobało mi się, że mogłam przygotować zwiastun do podcastu i mieć za sobą pierwszy krok. Myślałam o własnym podcaście od miesięcy, ale zatrzymałam się na planowaniu zakupu mikrofonu. Myślę, że teraz ruszę z tematem dalej” – skomentowała jedna z uczestniczek.

Jak mówić pewnym głosem?
Magdalena Hamer poprowadziła warsztat “Pewnym głosem. Daj się usłyszeć!”, który był dostosowany do potrzeb grupy. Najpierw była relaksacja, a następnie praca nad konkretnymi tematami uczestników – takimi jak blokada oddechu podczas wystąpień, zacisk krtani ze stresu czy pogłębienie brzmienia głosu, by bardziej się podobał. Ćwiczenia były zabawne i rozluźniające, a głosy uczestników brzmiały coraz pewniej i swobodniej.
“Warsztaty zaczęliśmy od relaksu, żeby mieć swobodny oddech i krtań, potrzebne do pracy z głosem. Następnie każdy opowiedział o swoich problemach głosowych i do czego może mu się przydać praca z głosem. Później pracowaliśmy nad indywidualnymi tematami głosowymi uczestników, ponieważ grupa liczyła około 12 osób i było to możliwe. Jednocześnie pozostali też robili te poszczególne ćwiczenia i na przykładach omawialiśmy pewne mechanizmy pracy z głosem. Problemy były dosyć uniwersalne takie jak zaciskanie krtani podczas silnego stresu czy nielubienie brzmienia swojego głosu” – mówi prelegentka Magdalena Hamer.
“Uczyliśmy się jak używać różnych rezonatorów, aby pogłębiać brzmienie głosu i sprawić by był bardziej nośny bez wysiłku oraz w jaki sposób ćwiczyć głos. Grupa była zaangażowana, wykonywała ćwiczenia, jestem bardzo zadowolona ze spotkania” – podsumowuje.
Jeden z uczestników tak skomentował wydarzenie: “Warsztaty bardzo mi się podobały, ponieważ były dostosowane do potrzeb uczestników oraz zawierały ćwiczenia praktyczne, które nie dość, że poprawiały humor, to jeszcze uczyły pracy z głosem”.
Co mają ze sobą wspólnego Eurowizja i biznes?
Po warsztatach, między godziną 18 a 19:30, Aleksandra Marciniak poprowadziła spotkanie pt. “Biznes jak…Eurowizja?” z gościem specjalnym – Mateuszem Szymkowiakiem, dziennikarzem i prezenterem telewizyjnym. Było mnóstwo inspiracji, anegdotek z Eurowizji i show-biznesu oraz nawiązań do biznesu i wsparcia, jakie oferuje Fundacja Twój StartUp.
Myśl przewodnia? Współcześnie sukces może pojawić się nagle, więc musimy być na niego gotowi w każdym momencie. Nasza strona internetowa czy social media od początku powinny być spójne, zaplanowane i nadążające za trendami, ponieważ tak jak nas widzą, tak nas piszą. Nic nie pojawi się samo, dlatego trzeba pracować na sukces i myśleć zawsze kilka kroków naprzód.
Kiedy czegoś nie wiemy, zadawajmy pytania czy korzystajmy ze wsparcia. Pamiętajmy też o sile networkingu, ponieważ w przyszłości może się okazać, że umiejętności nowo poznanej osoby są niezbędne przy nowym projekcie czy w naszym biznesie.
Jedna z uczestniczek tak podsumowała spotkanie: “”Środa w TS” to ciekawe warsztaty, nowe pomysły i inspiracje. Bardzo podobało mi się spotkanie z Mateuszem Szymkowiakiem. To człowiek, który pokazuje jak cechy, które niektórzy mogą uznać za negatywne, on przekuł w pozytywne. Zainspirowałam się jego postawą dążenia do celów. Mateusz powiedział coś w stylu: “jak nie drzwiami to oknem, jak nie oknem, to kominem”. Trzeba małymi krokami iść w stronę marzeń, a któregoś dnia okażą się spełnione”.
Co było później? Uczestnicy, przy przekąskach i pizzy, mieli okazję poznać się wzajemnie i poszerzyć sieć kontaktów biznesowych. Odbył się również Pub Quiz prowadzony przez Joannę Kosowską. Pytania dotyczyły popkultury, nauki i wiedzy ogólnej.
“Środa w TS” to okazja do zdobycia nowych umiejętności i poszerzenia sieci kontaktów. To przestrzeń inspiracji i rozwoju biznesu. To też okazja do relaksu w pozytywnej atmosferze i złapania świeżej perspektywy.
Brzmi zachęcająco? Najbliższe wydarzenie z cyklu “Środa w TS” odbędzie się w Gdańsku. Informacje o kolejnych wydarzeniach będą dostępne na stronie StartUp Booster i na naszym portalu.

