Polacy wydają fortunę na luksusowe auta. Sprzedaż Bentleyów i Ferrari rośnie
Polski rynek samochodów luksusowych rośnie w zawrotnym tempie. Jak podaje „Rzeczpospolita”, w 2024 roku jego wartość sięgnęła 36 miliardów złotych, co oznacza wzrost o ponad jedną trzecią w porównaniu z rokiem poprzednim.
Według prognoz w 2025 roku przekroczy 41 miliardów złotych, a do końca dekady może osiągnąć nawet 50 miliardów złotych.
Eksperci wskazują, że bogaci Polacy coraz chętniej inwestują w auta premium, ponieważ dłużej utrzymują one wysoką wartość, a ich finansowanie jest korzystniejsze niż w przypadku pojazdów marek popularnych. W efekcie luksusowe modele sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek.
Miliony na czterech kołach
Największym wygranym jest Bentley – sprzedaż tej marki wzrosła aż o 45 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, co pozwoliło jej wyprzedzić Ferrari, Lamborghini i Maserati. Co więcej, klienci nie oszczędzają na dodatkach – często wybierają najdroższe konfiguracje, których wartość przekracza cenę standardowego auta z segmentu popularnego.
W grupie aut premium niezmiennie królują trzy niemieckie marki: BMW, Mercedes i Audi, które od lat dominują polski rynek. Jak widać, luksus na czterech kołach wciąż ma się w Polsce świetnie i niewiele wskazuje na to, by miało się to zmienić.