
Przepisy obowiązują, ale brakuje rozwiązań. Problem przedsiębiorców?
1 czerwca weszła w życie nowa ustawa o zatrudnianiu cudzoziemców. Miała ona na celu usprawnienie procedur i zapewnienie pełnej elektronizacji postępowań. Pojawiły się jednak komplikacje. Jakie utrudnienia mają przedsiębiorcy?

Od 1 czerwca pracodawcy zatrudniający cudzoziemców muszą przesyłać kopię ich umów do urzędu. Ale nie za bardzo wiedzą jak, bo system teleinformatyczny, za pomocą którego mieli to robić, wciąż nie został uruchomiony – donosi “Dziennik Gazeta Prawna”. O nowej ustawie o zatrudnianiu cudzoziemców pisaliśmy wcześniej.
“Od początku czerwca umowy o pracę podpisywane z cudzoziemcami powinny trafiać do urzędu, który wydał zezwolenie na pracę lub wpisał oświadczenie o powierzeniu pracy cudzoziemcowi do ewidencji. Przedsiębiorcy mieli to robić za pomocą systemu teleinformatycznego, co zostało zapisane w ustawie o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP” – czytamy w “DGP”.
Jednakże, jak pisze gazeta, “Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie uruchomiło go na czas”. “Co więcej, z komunikatu wydanego przez resort wynika, że może to nastąpić dopiero w wakacje” – informuje dziennik.
“Przedsiębiorcy, zamiast skupić się na prowadzeniu działalności, muszą zastanawiać się nad tym, jak uniknąć odpowiedzialności za nie swoje winy” – mówi cytowany przez “DGP” Michał Podulski, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.