Portal dla tych,
którzy chcą dotrzeć na sam szczyt

Gdzie młodzi ludzie robią zakupy? Tak doświadczają “satysfakcji”

Konsumenci w wieku od 18 do 25 lat najczęściej robią zakupy w dyskontach, zadeklarowało tak ponad 63,3 proc. ankietowanych w tej grupie – wynika z raportu UCE Research i Hybrid Europe. Dlaczego tak się dzieje?

Źródło: Freepik

Autorzy raportu zwrócili uwagę na przewagę wskazań dotyczących dyskontów nad pozostałymi preferencjami. Dyskonty wybiera najczęściej 63,3 proc. ankietowanych w wieku 18-25 lat, tymczasem pozostałe formaty uzyskały już wyniki jednocyfrowe.

Drugie tym zestawieniu supermarkety wskazało 8,7 proc. badanych, hipermarkety – 7,6 proc., sieci convenience – 6,4 proc., a małe sklepy osiedlowe – 5 proc.

Pokolenie Z vs. pieniądze. Kto rozdaje karty jutra? Sprawdź!

5,6 proc. stwierdziło, że robi zakupy ze zbliżoną częstotliwością we wszystkich rodzajach sklepów. Trzy procent badanych twierdzi, że nie pamięta, gdzie robi bieżące zakupy. Z kolei 0,4 proc. respondentów wybiera inne miejsca, niż podano w ankiecie.

W ocenie Adama Iwińskiego z Hybrid Europe do takich wyborów przyczynia się w największym stopniu polityka handlowa dyskontów, które najczęściej informują o promocjach, a także wykorzystują w marketingu przekaz o “wojnie cenowej” z konkurencją, co w największym stopniu przemawia do najmłodszych klientów.

Młodzi ludzie doświadczają w ten sposób tzw. satysfakcji zakupowej. Mają wrażenie, że nie przepłacają” – zauważył Iwiński.

Gotówka odchodzi do lamusa? Nowe trendy zakupowe pokolenia Z. Poznaj szczegóły!

Jak wynika z raportu, dyskonty częściej wybierają młode kobiety niż mężczyźni: 67,9 wobec 57,5 proc. Ponadto deklarują to głównie osoby z miesięcznym dochodem netto w granicach 1000-2999 zł: wśród nich – 68,1 proc., a także osoby ze średnim wykształceniem: 66,9 proc. Dotyczy to także głównie mieszkańców największych miast, czyli liczących co najmniej 500 tys. mieszkańców: 72,4 proc.

“Duże sieci dyskontowe inwestują m.in. w kampanie drive-to-store (polegające na zachęcaniu w kanale internetowym do wizyt w sklepach stacjonarnych), które okazują się szczególnie skuteczne w najmłodszej grupie docelowej” – wskazał Michał Rosiak z Hybrid Europe.

Zobacz też