Portal dla tych,
którzy chcą dotrzeć na sam szczyt

Handel internetowy zmienił oblicze rynku. Zarejestrowano rekordowe wyniki

Branża kosmetyczna wciąż rośnie, a wartość rynku światowego wzrosła o 7,3% w porównaniu do roku ubiegłego. Największe zyski odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie wzrost wyniósł 19,1%, oraz w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu, gdzie wartość rynku zwiększyła się aż o 27,1%. Jedną z dominujących przyczyn takiego wzrostu, jest rozkwit handlu internetowego.

Kobieta przed laptopem trzyma w lewym ręku perfumy, a w prawym smartfona
Źródło: Freepik

Według ekspertów z NielsenIQ przyszłość branży kosmetycznej w 2025 roku będzie zależała od umiejętności zachowania równowagi między innowacją a tradycją. W obliczu globalnych trendów, takich jak rozwój e-commerce, nowoczesne technologie i potrzeba zrównoważonego rozwoju, producenci muszą dostosować się do oczekiwań konsumentów, jednocześnie nie rezygnując z tradycyjnych form sprzedaży.

Rewolucja na światowym rynku. Klienci stawiają na e-zakupy

Podstawowe czynniki wzrostu rynku kosmetycznego to rosnąca inflacja, zwiększające się dochody konsumentów i napływ nowych nabywców. Choć w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej wzrosty wyniosły odpowiednio 7,8% i 7,7%, rynek w tych regionach pozostaje stabilny i obiecujący.

E-handel staje się dominującym kanałem sprzedaży w tej branży, co widać w danych z różnych regionów. W USA 41% kosmetyków i produktów do pielęgnacji osobistej sprzedawanych jest za pośrednictwem internetu. Z kolei w Chinach aż 87% sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji skóry odbywa się online. Tendencja ta nie ogranicza się do jednego rynku, ale obejmuje wiele krajów, w tym Indie czy Brazylię, gdzie sprzedaż online zyskuje na znaczeniu.

Coraz częstsze zakupy przez internet. Rośnie branża kosmetyczna

Sprzedaż kosmetyków za pośrednictwem platform społecznościowych zyskuje na znaczeniu, a aż 68% zakupów na tych platformach odbywa się pod wpływem impulsu.

Chociaż zakupy przez internet zyskują na popularności, sprzedaż w sklepach stacjonarnych wciąż ma swoje miejsce. W przypadku drobniejszych zakupów klienci wybierają zakupy online, ale w przypadku droższych produktów, takich jak kosmetyki do pielęgnacji skóry, wiele osób nadal decyduje się na osobiste zakupy, korzystając z porady sprzedawców.

Zobacz też