
Polacy coraz mniej myślą o bliskich: Walentynki to dzień dla siebie
Walentynki, znane z obchodów miłości i pamięci o ukochanych, w Polsce stają się coraz bardziej dniem samodzielnych przyjemności. Coraz częściej to nie tylko romantyczne gesty, ale i inwestowanie w siebie staje się centralnym punktem obchodów tego święta. Polacy coraz chętniej traktują 14 lutego jako okazję do celebrowania własnych potrzeb, zamiast obdarowywania swoich partnerów.

Część ekspertów wskazuje, że w Polsce trwa rosnąca tendencja do większej troski o siebie i swoje emocje. Walentynki, choć jeszcze dla wielu osób kojarzą się z klasycznym obdarowywaniem ukochanych, stają się także dniem, w którym Polacy przestają zapominać o własnych pragnieniach i kupują coś dla siebie.
Walentynki 2025. Kogo najchętniej obdarowują Polacy?
Jak wynika z badania VeloBanku, co trzecia osoba w Polsce planuje w święto zakochanych zrelaksować się przy słodyczach, a niektórzy zdecydują się na wizytę w salonie fryzjerskim, kosmetycznym czy masażu. Zamiast wspólnego wyjścia na kolację, Polacy chętniej wybierają inne aktywności, które pozwalają im oderwać się od codziennych obowiązków.
Wielu Polaków planuje spędzić ten dzień w relaksie, zanurzeni w przyjemnościach takich jak dobra książka, ulubiony film czy czas spędzony z bliskimi. Dzięki temu walentynki stają się doskonałą okazją do regeneracji sił, co widać w rosnącej popularności indywidualnych aktywności.
Święto zakochanych. Czy stajemy się egoistami?
Z danych wynika, że 48% osób w Polsce skoncentruje się na obdarowywaniu swoich drugich połówek, ale już 35% skupi się na innych osobach, takich jak rodzina czy przyjaciele.
Mimo że dla wielu Polaków walentynki to czas, kiedy chcą podarować coś ukochanym osobom, to aż 62% Polaków planuje sprawić sobie prezent – częściej robią to kobiety, które traktują walentynki jako dzień troski o siebie.